Detektivní škola
Pátrání po receptu na dort nebývalé chuti uvízlo na mrtvém bodě. Se strojem, který detektivním týmům umožní nahlédnout do minulosti, ale ještě není vše ztraceno.
Čeká vás napínavý tábor s detektivní zápletkou, která je v závěru rozuzlena a sladce odměněna. Hra je tentokrát určena spíše pro starší děti. Úkolem je vyřešit záhadu zmizelého receptu na cukrářský skvost, dort ve tvaru ryby, legendární jahodový tolstolobik. Recept byl v rodině ruských cukrářů Sacharinů dlouho předáván z generace na generaci, ale již více než sto let je nezvěstný. Současný právoplatný dědic receptu se opět pokouší o jeho nalezení, a proto oslovil nedávno založenou detektivní školu a požádal ji o pomoc a spolupráci. Aby mistr cukrář mladým detektivům práci zjednodušil, zaslal jim stroj času, který dokáže přehrávat časové úseky z doby, kdy ke krádeži receptu došlo. Pozorným sledováním děje je skutečně možno detektivní záhadu rozluštit. Rychlou a okamžitou komunikaci mezi detektivy a panem Sacharinem zajišťuje telefonní budka umístěná přímo v táboře. Každý den mu tak mohou děti podrobně vylíčit, jak se příběh v minulosti vyvíjí a kterým směrem se pátrání ubírá. Do časoprostoru lze ovšem nahlédnout pouze jedenkrát za den, a vyšetřování proto probíhá pozvolna. Postupně děti uvidí devět scén, ovšem mnohé nesrovnalosti případu jsou vyjasněny až po zhlédnutí poslední z nich.
Účastníci tábora jsou rozděleni do detektivních týmů, které sice postupují zdánlivě samostatně, ve skutečnosti jdou ovšem za společným cílem. Mezi jednotlivými časoprostorovými přenosy družstva nezahálejí. Každý den se snaží zlepšit své detektivní schopnosti při rozličných hrách a soutěžích. Stopovací dovednosti rozvinou při sledování několika agentů v blízkém městě či na výpravě po stopách kasaře pana Proužka. Tolik potřebnou paměť procvičí ve hře Gangy, která je založena na zapamatovávání tváří banditů.
Logické myšlení si potrénují při hledání sňatkového podvodníka nebo při skládání hlavolamu v závěru Detektivní šichty, šestnáctihodinovém napodobování jednoho služebního dne detektiva Jacka Gutenberga na základě jeho deníku. Nezapomíná se ani na fyzičku, která je utužována průběžně, například při zdolávání překážkových drah či ve hře Hon za případy.
Detektivní týmy jsou za výsledky své práce odměňovány tzv. vážností, na které si detektivní svět velice zakládá. Tato vážnost je fyzicky představována pytlíky o hmotnosti půl kilogramu. Podle výsledků ve hrách se vážnost týmů den ode dne mění. Týmy si své vážnosti uschovávají do sejfů umístěných v detektivní kanceláři. Zde se také odehrávají všechna důležitá organizační setkání, především pak večerní schůze detektivů. Vážnosti jednotlivých týmů jsou zobrazeny také v přehledném grafu, díky němuž je na první pohled patrné, jak si ta která skupina právě vede. V těsné blízkosti detektivní kanceláře stojí stroj času a časoprostorová obrazovka, v níž se scény z minulosti odehrávají. Během celého dne detektivové na speciálním zařízení dobíjí baterie (plátěnými obušky), aby stroj času fungoval a umožnil tak detektivům pokračovat v pátrání. Při závěrečném putování je hledaná listina opravdu úspěšně nalezena a pan Sacharin z vděčnosti děti odmění lahodným, vlastnoručně připraveným jahodovým tolstolobikem.